Ogłaszamy konkurs na plakat do najnowszego spektaklu Teatru Rozrywki. Premierę musicalu Koty Andrew Lloyda Webbera w reżyserii Jakuba Szydłowskiego zaplanowaliśmy na 27 kwietnia 2022 roku, a już dziś zapraszamy do współtworzenia jednego z najsłynniejszych musicali wszech czasów i przygotowania plakatu promującego musical.
Konkurs ma charakter otwarty. Wśród osób, które wezmą udziału w konkursie komisja konkursowa wybierze plakat, który będzie głównym materiałem promującym musical “KOTY” oraz posłuży do przygotowania pozostałych materiałów promocyjnych. Laureat konkursu otrzyma nagrodę w wysokości 5 000 zł.
Przed udziałem w konkursie koniecznie przeczytaj regulamin i zapoznaj się z podstawowymi informacjami:
- każda praca powinna zawierać elementy składowe zawarte w regulaminie (§ 3) oraz być zgodna ze specyfikacją użytków Teatru Rozrywki (załącznik znajduje się na dole strony),
- zgłoszenie powinno zawierać: poglądowy plik graficzny oraz dane kontaktowe autora (imię, nazwisko, adres e-mail i numer telefonu),
- pracę należy wysłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 5 stycznia 2022 roku.
Powodzenia i czekamy na Wasze zgłoszenia!
Regulamin konkursu na projekt graficzny plakatu do musicalu „Koty”
M. Konopnickiej 1, 41-500 Chorzów
www.teatr-rozrywki.pl
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
§ 1
Przedmiot konkursu
Teatr Rozrywki w Chorzowie, zwany dalej Organizatorem ogłasza konkurs na projekt plakatu do musicalu „Koty” Andrew Lloyda Webbera
§ 2
Warunki uczestnictwa w konkursie
- Celem konkursu jest wyłonienie i wytypowanie do realizacji projektu graficznego, który stanie się plakatem firmującym musical „Koty” Andrew Lloyda Webbera i zostanie wykorzystany jako podstawa do tworzenia grafiki materiałów promujących spektakl.
- Konkurs ma charakter otwarty i może wziąć w nim udział każdy.
- Konkurs jest skierowany przede wszystkim do grafików, projektantów, artystów plastyków oraz osób zajmujących się projektowaniem graficznym.
- W konkursie mogą brać udział jedynie te prace, które nie brały udziału w innych konkursach.
- Udział w konkursie jest bezpłatny i całkowicie dobrowolny.
- Do konkursu każdy z uczestników może zgłosić jeden projekt.
§ 3
Wymagania jakie powinien spełniać projekt
- Projekt graficzny plakatu powinien obejmować grafikę, propozycję graficzną logotypu spektaklu „Koty”, logotyp Teatru Rozrywki w Chorzowie i logotyp „Śląskie” (do pobrania ze strony teatr-rozrywki.pl) oraz następujące teksty (ostateczna treść plakatu może ulec zmianie):
- Wyprodukowano we współpracy z The Really Useful Group Ltd.
- Andrew Lloyd Webber
- Koty
- Muzyka: Andrew Lloyd Webber w oparciu o Old Possum`s Book Of Practical Cats
(zapisane czcionką nie mniejszą niż 50% rozmiaru czcionki, jaką pisany jest tytuł spektaklu, lecz nie mniejszą niż czcionka zastosowana dla nazwisk innych osób lub nazwy Licencjodawcy: The Really Useful Group Ltd.)* - Libretto: Thomas Stearns Eliot
- Prolog – Jellicle Songs for Jellicle Cats – materiał dodatkowy autorstwa Trevora Nunna i Richarda Stilgoe`a Memory – materiał dodatkowy autorstwa Trevora Nunna
- tłumaczenie: Daniel Wyszogrodzki
- reżyseria: Jakub Szydłowski
- choreografia: Jarosław Staniek, Katarzyna Zielonka
- scenografia: Grzegorz Policiński
- kostiumy: Dorota Sobak
- kierownictwo muzyczne: Ewa Zug
- premiera: 27 kwietnia 2022 r.
- Projekt lub jego elementy składowe mogą zostać wykorzystane przez Organizatora do stworzenia pozostałych materiałów reklamowych związanych ze spektaklem: programu, baneru, reklam, informacji prasowych, internetowych itp.
- Zgłoszenie prac następuje poprzez przesłanie poglądowych plików graficznych JPG uwzględniających format - B1 pion na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w tytule e-maila prosimy napisać: Konkurs na plakat – KOTY.
- W konkursie będą rozpatrywane tylko i wyłącznie prace, które zostały wysłane na w/w adres-mail do dnia 5 stycznia 2022 roku.
- Prace konkursowe należy przesłać w formacie plików pdf w wielkości nie większej niż 5 MB.
- Twórca wybranego plakatu wyraża zgodę na przekazanie plików w formie edytowalnej do dalszego wykorzystania w innych formach druków reklamowych w rozdzielczości 300 dpi, a także grafik do wykorzystania w internecie.
- W treści wiadomości należy podać adres poczty elektronicznej, na który przesłana ma zostać wiadomość potwierdzająca zgłoszenie oraz imię, nazwisko, adres i telefon kontaktowy autora.
- W przypadku osoby nieletniej należy załączyć podpisane przez opiekuna prawnego oświadczenie o treści: „Zgadzam się na uczestnictwo w konkursie na plakat do musicalu Koty(imię i nazwisko nieletniego autora), którego jestem prawnym opiekunem i będę go reprezentować w przypadku wygranej, w celu sfinalizowania nagrody”.
- Członkom Komisji Konkursowej zostaną zaprezentowane prace. Po podjęciu ostatecznej decyzji Komisja Konkursowa poda do publicznej wiadomości nazwisko autora zwycięskiego projektu.
- Po rozstrzygnięciu konkursu zostanie sporządzony protokół, który podpiszą wszyscy członkowie Komisji Konkursowej.
- Autor nagrodzonej pracy zobowiązuje się, w ciągu siedmiu dni od ogłoszenia wyników, dostarczyć oryginalne pliki graficzne zgodnie z wytycznymi, które otrzyma od organizatora. W przeciwnym wypadku organizator zastrzega sobie prawo do przyznania nagrody głównej projektowi innego autora.
§ 4
Kryteria oceny
- Prace zostaną poddane ocenie przez Komisję Konkursową.
- Komisja, biorąc pod uwagę jakość estetyczną pracy, oceni także jej zawartość merytoryczną, czytelność i siłę marketingową.
- Komisja Konkursowa dokona wyboru jednego najlepszego projektu.
- Ostateczna decyzja o wyborze zwycięskiego plakatu zostanie podjęta przez licencjodawcę spektaklu Koty, The Really Useful Group Limited.
- Komisja zastrzega sobie prawo wyróżnienia kilku lub kilkunastu prac i przygotowania z nich wystawy pokonkursowej.
- Decyzje Komisji są niepodważalne, ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie.
- Zastrzega się, że ocena Komisji może skutkować brakiem wyłonienia i wytypowania projektu do realizacji, co jest równoznaczne z rezygnacją z przyznania nagrody, o której mowa w § 6.
§ 5
Warunki ogólne
- Osoby nadsyłające swe zgłoszenia w ramach konkursu tym samym wyrażają zgodę na przetwarzanie przez Organizatora swoich danych osobowych wyłącznie na potrzeby konkursu w zakresie koniecznym do prawidłowego przeprowadzenia konkursu – zgodnie z art. 13 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu Europy I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”).
- Zgłoszenie pracy do konkursu jest jednoznaczne z przyjęciem warunków niniejszego regulaminu i oświadczeniem, że prace zgłoszone na Konkurs zostały wykonane osobiście.
- Przekazanie prac konkursowych oznacza jednocześnie, że przekazujący oświadcza, iż nie naruszają one praw osób trzecich, w szczególności nie naruszają ich majątkowych i osobistych praw autorskich. W przypadku wystąpienia przez osobę trzecią z roszczeniami wynikającymi z tytułu naruszenia praw określonych powyżej osoba przekazująca zrekompensuje Organizatorowi, jako wyłącznie odpowiedzialna, koszty poniesione w związku ze skierowaniem przeciwko niemu roszczeń odszkodowawczych, zwalniając Organizatora od wszelkich zobowiązań, jakie powstaną z tego tytułu.
- Niniejszy Konkurs nie jest grą losową w rozumieniu ustawy z 29 lipca 1992 r. o grach losowych i zakładach wzajemnych (Dz. U. Nr 68, poz. 341 z późn. zm.)
- Niniejszy Konkurs jest przyrzeczeniem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego (art. 919 i następne).
§ 6
Nagroda
- Za nagrodzony projekt zostanie przyznana kwota pieniężna w wysokości 5.000,00 PLN brutto (pięć tysięcy złotych).
- W przypadku, gdy wybrany projekt był realizowany grupowo, nagroda zostanie podzielona w równych częściach pomiędzy osoby tworzące zespół.
- W przypadku prac wyróżnionych nagrodą jest wystawienie ich na wystawie czasowej w siedzibie organizatora oraz zaproszenie na premierę spektaklu lub w późniejszym terminie, (jednak nie później niż na 30 dni po dacie premiery).
- Nagroda zostanie wypłacona na konto bankowe zwycięzcy, po podpisaniu stosownej umowy i wystawieniu na jej podstawie rachunku.
§ 7
Prawo własności i prawo wykorzystania zwycięskiego projektu
- Zwycięski projekt plakatu stanie się własnością Teatru Rozrywki w Chorzowie, w zamian za wypłaconą nagrodę pieniężną. Jest to jednoznaczne, z przejęciem przez Organizatora na wyłączność majątkowych praw autorskich do projektu oraz możliwością wykorzystania go dla własnych potrzeb.
- Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do ewentualnych modyfikacji zwycięskiego projektu, z poszanowaniem oryginalnej formy, w celu jego skutecznego wykorzystania.
§ 8
Postanowienia końcowe
- Najciekawsze projekty mogą zostać opublikowane na stronie internetowej lub w mediach społecznościowych oraz na wystawie pokonkursowej w siedzibie Teatru.
- Wybrany plakat zostanie wydrukowany i rozpowszechniony zgodnie z zaplanowaną kampanią reklamową.
- Organizator zastrzega sobie prawo zmian postanowień niniejszego regulaminu w każdym czasie bez podania przyczyny.
- Organizator zastrzega sobie prawo do przerwania lub odwołania konkursu bez konieczności podawania przyczyny.
- We wszystkich sprawach spornych decyduje Komisja Konkursowa.
- Niniejszy regulamin podlega ogłoszeniu na stronie internetowej Organizatora: teatr-rozrywki.pl/rozmaitosci
- - -
§3 pkt 1.* - wymóg licencjodawcy The Really Useful Group Ltd.
logo Województwa Śląskiego do pobrania ze strony (wraz z manualem) - www.slaskie.pl