Dyrygent młodego pokolenia. Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie dyrygentury symfoniczno-operowej prof. dra hab. Szymona Bywalca (2024). Dwukrotnie otrzymał stypendium Rektora Akademii Muzycznej w Katowicach dla najlepszych studentów. W 2022 roku uzyskał także tytuł magistra prawa na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.
W obecnym sezonie odbywa praktykę absolwencką pod opieką Marin Alsop w Narodowej Orkiestrze Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. Jeszcze w czasie studiów, w sezonie 2023/2024 pełnił funkcję dyrygenta-rezydenta w Operze Krakowskiej, gdzie debiutował prowadzeniem premiery nowej produkcji Loterii na mężów Karola Szymanowskiego w reżyserii Marcina Sławińskiego. W tym samym sezonie pełnił również funkcję asystenta dyrygenta w Uniorchester w Dreźnie – wybrany przez orkiestrę w drodze konkursu. Od 2024 roku objął prowadzenie Orkiestry Symfonicznej Politechniki Śląskiej.
Współpracował z wieloma cenionymi zespołami, takimi jak: Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Orkiestra Opery Krakowskiej, Uniorchester Dresden, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Śląskiej, Orkiestra Muzyki Nowej, Toruńska Orkiestra Symfoniczna, „Nadiia” Ukraińska Orkiestra z Charkowa, Orkiestra Akademii NOSPR, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Zielonogórskiej, Śląska Orkiestra Kameralna, Akademicka Orkiestra Symfoniczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.
Doświadczenie zdobywał, uczestnicząc w licznych kursach, pod okiem takich mistrzów jak: Massimiliano Caldi, Tomasz Bugaj, Helmuth Reichel Silva, Tomasz Tokarczyk, Zbigniew Graca czy Jerzy Salwarowski.
W 2023 roku miał zaszczyt uczestniczyć w prestiżowych dyrygenckich kursach mistrzowskich prowadzonych przez Marin Alsop oraz NOSPR, a w kolejnej edycji pełnił rolę koordynatora-asystenta.
Z Teatrem Rozrywki współpracuje od 2022 roku. Prowadzi spektakle Zakonnicy w przebraniu oraz koncert sylwestrowy 2024/2025 Rewia!
Foto: Artur Wacławek
Absolwent POSM II stopnia im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie skrzypiec Pana Marka Kowalskiego. Student wydziału wokalno-aktorskiego Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie śpiewu st. wykł. dr hab. Macieja Bartczaka. Jako student wcielił się w rolę Poponela w jednoaktowej operze The boy who grow too fast G. C. Menottiego w reż. Grzegorza Eckerta oraz rolę Polifema w operze Acis i Galatea G.F. Handla w reż. Aleksandry Dziurosz.
Otrzymał wyróżnienie na 23 międzynarodowym konkursie wokalnym IUVENTUS CANTI we Vrablach.
Od 2020 r. kilkakrotnie gościnnie brał udział w projektach Filharmonii Śląskiej takich jak np. Msza Petera Vaksa czy Requiem Giuseppe Verdiego. W tym też miejscu w 2011 roku rozpoczął swoją przygodę ze śpiewem biorąc udział w koncercie z cyklu Młoda Filharmonia gdzie wraz z Orkiestrą Filharmonii Śląskiej pod batutą Macieja Sztora wykonał jeden z utworów muzyki filmowej w koncercie p.t. Muzyka Hollywoodu.
W Teatrze Rozrywki występuje gościnnie w musicalu Koty A. L. Webbera, gdzie śpiewa w zespole wokalnym (off).
Zapraszamy na wyjątkowy spacer po Teatrze Rozrywki. Wydarzenie organizowane w ramach 12. Nocy Teatrów Metropolii. Zapraszamy.
Od 2019 roku absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej im. Mieczysława Karłowicza w Katowicach. Aktualnie studentka III roku na wydziale wokalno-aktorskim w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Zarówno w szkole średniej, jak i na studiach prowadzona przez znakomitą śpiewaczkę oraz pedagoga z wieloletnim doświadczeniem Prof. Dr hab. Agatę Kobierską. Wspólna praca uwieńczona wieloma sukcesami na Ogólnopolskich konkursach wokalnych oraz Międzynarodowych. Najbardziej aktualne osiągnięcia to: III miejsce na I Międzynarodowych konkursie wokalnym im. Moniki Swarowskiej-Walawskiej w Krzeszowicach. Grand Prix na Międzynarodowym konkursie dla młodych muzyków "Nouvelles Étoiles" w Paryżu, I miejsce na Międzynarodowym konkursie wokalnym w Moskwie "International Moscow Music Online- Competition", Grand Prix na Międzynarodowym konkursie wokalnym w Wiedniu "International Viennese Spring Music Competition", Grand Prix na I Międzynarodowym wokalnym "Astana Vision Contest" w Kazachstanie oraz III miejsce na Międzynarodowym konkursie solowej wokalistyki sakralnej "Ars et Gloria" w Katowicach.
Studentka wydziału wokalno-aktorskiego Akademii Muzycznej w Katowicach, absolwenka szkoły muzycznej w Gliwicach w klasie saksofonu oraz biotechnologii na Politechnice Śląskiej.Od dziecka związana z chórami i zespołami wokalnymi, w latach 2015-2018 chórzystka Polskiego Narodowego Chóru Młodzieżowemu. Dzięki współpracy z PNChM oraz chórem Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu miała okazję współpracować z takimi dyrygentami, jak: Ivan Fischer, Leonard Slatkin, Zubin Mehta, Domingo Hindoyan czy Jacek Kaspszyk.Realizowała partie operowe:– Pierwsza Wiedźma - Dydona i Eneasz, H. Purcell,– Zuzia - Verbum Nobile, S. Moniuszko,– Damon - Acis i Galatea, G.F. Handel,– Donna Anna - Don Giovanni, W.A. Mozart.W Teatrze Rozrywki występuje gościnnie w musicalu Koty A. L. Webbera, gdzie śpiewa w zespole wokalnym (off).Foto: Karolina Sypniewska
Z radością ogłaszamy Zwycięzcę 11. edycji Entrée!
Reżyser, choreograf i aktor. Od 1998 roku dyrektor Teatru Muzycznego ROMA. W latach 1991-1998 był dyrektorem Teatru Powszechnego im. J. Kochanowskiego w Radomiu, gdzie z wielkim sukcesem artystycznym i komercyjnym wyreżyserował musicale „Józef i cudowny płaszcz snów w technikolorze” (Andrew Lloyd Webber) i „Fame” (David de Silva). Był również pomysłodawcą, a następnie dyrektorem trzech edycji Międzynarodowego Festiwalu Gombrowiczowskiego. Współautor libretta musicalu Akademia Pana Kleksa oraz tłumaczenia legendarnych Kotów. Autor libretta musicalu Piloci.
Stypendysta The United States Information Agency oraz British Council („Zarządzanie teatrem w warunkach gospodarki rynkowej”). Laureat Nagrody im. Aleksandra Bardiniego za „mistrzowskie prowadzenie teatru muzycznego”, przyznanej podczas 23. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu (2002) oraz Nagrody Prometeusza za „upór i konsekwencję w działalności artystycznej” (2003). W 2005 roku otrzymał nagrodę Arts & Business Awards za „mistrzowskie zarządzanie kulturą”. W tym samym roku udekorowany został Złotym Krzyżem Zasługi w uznaniu wybitnych zasług w działalności na rzecz rozwoju kultury i za osiągnięcia w pracy organizatorskiej. W 2007 roku otrzymał Asa Empiku oraz nagrodę specjalną Feliksa za musical Akademia Pana Kleksa. Po premierze spektaklu Upiór w operze odznaczony medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis (2009). Laureat Róży Gali 2010 za reżyserię musicalu Les Misérables. W 2013 roku – z okazji jubileuszu 40-lecia pracy artystycznej – postanowieniem Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej Bronisława Komorowskiego odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski za wybitne zasługi dla polskiej kultury i za osiągnięcia w twórczości artystycznej i teatralnej.
W 2013 roku na zamówienie The Walt Disney Company wyreżyserował rosyjskojęzyczną wersję musicalu Aladyn Jr w Teatrze Muzycznej Komedii w St. Petersburgu.
Od roku 2016 prowadzi zajęcia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie ze studentami Wydziału Wokalno-Aktorskiego.Foto: Karol Mańk
DyrygentStudiował dyrygenturę symfoniczno-operową na Akademiach Muzycznych w Katowicach i Wrocławiu. Uczestniczył również w kursach mistrzowskich prowadzonych przez G. Chmurę i K. Lloyd (Uniwersytet Louisville).
Współpracował m.in. z Teatrem Wielkim w Łodzi, Operą Krakowską, Operą Śląską w Bytomiu gdzie poprowadził spektakle repertuarowe, w tym: Manru I.J. Paderewskiego, Carminę Buranę C. Orffa, Halkę S. Moniuszki, Barona cygańskiego J. Straussa, My Fair Lady F. Loewego, Phantoma M. Yestona i Kota w butach B. Pawłowskiego. W roli asystenta, przygotował premiery: Cyrulika Sewilskiego G. Rossiniego, Anny Boleny G. Donizettiego, Tannhäusera R. Wagnera, Borysa Godunowa M. Musorgskiego, Kopciuszka S. Prokofiewa, Don Giovanniego W. A. Mozarta, Verbum Nobile, S. Moniuszki i Mocy Przeznaczenia G. Verdiego.
Uczestniczył również w koncertach i festiwalach, w roli dyrygenta: Lost Highway O. Neuwirth podczas 59. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”, The Golden Dragon P. Eötvösa podczas festiwalu „Opera Rara” w Krakowie, Manru I.J. Paderewskiego podczas festiwalu „Viva Polonia!” w Dworku Paderewskiego i Nabucco G. Verdiego podczas X Europejskiego Festiwalu Muzycznego „Gloria” w Białymstoku, Czarodziejski Flet W.A. Mozarta w Filharmonii Dolnośląskiej, Wesoła Wdówka I. Kalmana z Jurajską Orkiestrą Kameralną; w roli asystenta: The Man Who Mistook His Wife For A Hat M. Nymana z udziałem Tomasza Koniecznego i Vanda A. Dvoraka podczas festiwali „Opera Rara”, współpracował z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej podczas 1 Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. A. Campi w Lublinie.Foto: Piotr Markowski
Aktor, wokalista, tancerz. Absolwent wydziału wokalno-aktorskiego Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, ze specjalnością musical w klasie śpiewu prof. zw. dr hab. Ryszarda Minkiewicza.
Związany z wieloma Teatrami Muzycznymi w Polsce i za granicą, bardzo aktywnie działa w środowisku artystycznym.
W 2015 roku zadebiutował musicalem Love Story w Nowym Teatrze w Słupsku, kreując główną postać Olivera Barretta IV.Główne role zagrał również w musicalach:- Crazy for You (Opera na Zamku w Szczecinie),- Grimm (Uckermärkische Bühnen Schwedt),- Opera za trzy grosze (Teatr Variete w Krakowie),- Footloose (Teatr Muzyczny w Poznaniu),- Rock of Ages (Teatr Syrena w Warszawie),- Pretty Woman (Teatr Muzyczny w Łodzi),- Sunset Boulevard (Opera Nova w Bydgoszczy).
Wystąpił w spektaklu Fame (Mazowiecki Teatr Muzyczny w Warszawie), Czarownice z Eastwick (Teatr Syrena w Warszawie) oraz Rodzina Addamsów (Teatr Syrena w Warszawie).
Karol Drozd to także solista w cyklu koncertów „Mazowsze w sercu Wolnej Niepodległej” organizowanych przez Mazowiecki Teatr Muzyczny im. Jana Kiepury w Warszawie. W przeszłości koncertował też z Filharmonią Pomorską im. I.J. Paderewskiego w Bydgoszczy, Filharmonią Warmińsko-Mazurską im. Feliksa Nowowiejskiego, Szymon Sutor Orchestra oraz Orkiestrą Opery Nova w Bydgoszczy.
W roku 2021 jako jeden z solistów nagrał płytę „ODnowa” z kompozycjami Mariana Hemara. Pomysłodawcą i realizatorem projektu było Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Płyta powstała z okazji 120 rocznicy urodzin kompozytora.
Solista na V Arena Festival film & music w Ostródzie. Koncertował w towarzystwie orkiestry filharmonii Warmińsko-Mazurskiej.
Odznaczony najwyższą klasą taneczną w Polsce w tańcach latynoamerykańskich i standardowych. Trzykrotny mistrz Polski i dwukrotny półfinalista mistrzostw świata w tańcach latynoamerykańskich. Finalista I edycji programu „Got to Dance – tylko taniec” emitowanego na antenie telewizji Polsat - występ z formacją „Takt Chadek Chełm”.
Instruktor tańca, choreograf oraz pedagog fundacji MUSICAMP, której celem jest kształcenie młodych talentów poprzez organizowanie warsztatów musicalowych oraz koncertów, tym samym rozpowszechniając w Polsce musical.
W Teatrze Rozrywki Karol Drozd występuje gościnnie jako kot Myszołap w musicalu Koty A. L. Webbera.Foto: Marek Zimakiewicz
Student V roku Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu.
Uczestnik półrocznej wymiany studenckiej w Beijing Dance Academy. Brał udział w następujących spektaklach:- Bezwiośnie (konc. N. Krynicka),- Zimowy pogrzeb (reż. P. Bułka, P. Kania),- Flying fish (chor. F. Fehér)- LUNAR (chor. O. Bury)oraz w performance CIAŁO.OBIEKT (chor. I. Chlewińska).
Jest również współtwórcą i wykonawcą spektaklu GLORIA zrealizowanego w ramach programu Rezydencja/Premiera na 13. Gdańskim Festiwalu Tańca oraz etiudy Zaświaty powstałej w Lubuskim Teatrze w Zielonej Górze.
W Teatrze Rozrywki występował gościnnie jako Makiawel w musicalu Koty A. L. Webbera.