Teatr Rozrywki zaprasza na audycję dla tancerzy. Szukamy młodych, ale pełnoletnich mężczyzn, zdecydowanych na stałą pracę etatową, dobrze tańczących, gotowych również na zadania aktorskie i wokalne. Wykształcenie baletowe niekonieczne!Warunkiem koniecznym przyjęcia na audycję jest zgłoszenie mailowe, które zawierać będzie CV artystyczne kandydata i jedno zdjęcie oraz klauzulę o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych:Zgodnie z art.6 ust.1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wykraczających poza informacje wynikające z art. 221 Kodeksu Pracy, zawartych w przesłanych przeze mnie dokumentach aplikacyjnych - przez Teatr Rozrywki z siedzibą w Chorzowie, ul. Marii Konopnickiej 1 (kod pocztowy: 41-500), tel.: 32 46 19 31, w celu realizacji procesu rekrutacji.Maile prosimy wysyłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
malarz, grafik, fotograf – absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, Wydziału Grafiki w Katowicach.
Twórca autorskich wystaw malarstwa w Polsce i za granicą, uczestnik wystaw zbiorowych m.in. w konkursach 38 Bielska Jesień, IV Biennale Malarstwa i Tkaniny Unikatowej w Trójmiescie, Biennale Małych Form Malarskich w Toruniu czy Biennale Młodej Sztuki w Bełchatowie z nagrodzonymi pracami.
Autor wystaw fotograficznych towarzyszących eventom muzycznym w Polsce i za granicą. Od 24 lat współpracuje z Radiem Katowice projektując wydawnictwa muzyczne w tym wielokrotnie nagradzane nominacjami i nagrodami Fryderyków oraz tytułami Złotej Płyty, projektuje także dla agencji wydawniczych, wśród projektów są opracowania płyt jazzowych artystów takich jak Soundcheck, Marcin Wyrostek, Grzegorz Nagórski, Urszula Dudziak i wielu innych, a także płyt muzyki poważnej m. in. Kwartetu Śląskiego, Filharmonii Śląskiej czy Antologii Organów Śląskich, współpracuje z Uniwersytetem Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz festiwalami muzycznymi m.in. Green Town of Jazz w Zielonej Górze i Festiwalem Wojtka Belona w Busku-Zdroju projektując materiały promocyjne. Fotografie publikuje m.in. w Jazz Forum. Z festiwalem Lotos Jazz Festival – Bielska Zadymka Jazzowa sympatyzuje od wielu lat projektując okładki płyt – nagrody konkursowej Festiwalu – dla wydawcy Radia Katowice, od 7 lat aktywnie tworzy reportaże fotograficzne zdarzeń Festiwalu.
Jest autorem instalacji szklanej z fotogramami sylwetek gwiazd jazzu publikowanej na wielu wystawach.
Od kilku sezonów współpracuje z Teatrem Rozrywki realizując szereg projektów.
KontrabasistaA także edukator, muzyk sesyjny, jazzu uczył się m.in na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach oraz na wydziale Pedagogiczno-Artystycznym Uniwersytetu Śląskiego. Brał udział w licznych projektach współpracując z takimi muzykami jak: Tom Pereira (USA), Terrence Ngassa (KAM), Philip Zoubek (A), Carmelo Iorio (Włochy), Janusz Skowron, Maciej Strzelczyk, Jerzy Główczewski i in.Brał udział w wielu festiwalach jazzowych m.in: Petrovac Jazz Festival, Prag Jazz Festival, Vsetin Jazz Festival, Silesian Jazz Meeting, Tesinsky Jazzovy Podzim, Jazz nad Odrą i wielu innych.Z kwartetem "Fourmat Gabriel" nagrał płytę pt: "Anioły i demony" z muzyką Astora Piazzolli. Obecnie jest w trakcie przygotowywania materiału na swoją autorską płytę.W Teatrze Rozrywki występuje m.in.:– w koncercie zaduszkowym Czy ich jeszcze pamiętasz?,– w koncercie zaduszkowym Jaromir Nohavica. Między piekłem a rajem.Foto: Artur Wacławek
UWAGA!!!Decyzją Marszałka Województwa Śląskiego
w związku z zagrożeniem epidemią koronawirusa
Teatr Rozrywki odwołuje wszystkie wydarzenia w dniach:
Od 10 marca do 14 kwietnia 2020 r.Próby do "Zakonnicy w przebraniu", "Dzieł wszystkich Szekspira",lekcje baletu itd. będą odbywać się zgodnie z planem.
Reżyserka filmowa i teatralna, scenarzystka, doktor sztuki filmowej.
W latach 2018-2021 była dyrektorem artystycznym teatru im. A.Mickiewicza w Częstochowie. Ukończyła reżyserię na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach; w latach 2004-2016 adiunkt i wykładowca na reżyserii WriTV, pełniła też funkcję dyrektora artystycznego w Instytucji Filmowej Silesia Film i eksperta literackiego w Polskim Instytucie Sztuki Filmowej.
Filmy dokumentalne, które kręciła zarówno w Polsce, jak i za granicą (Dziewczyny z Szymanowa, Franciszkański Spontan, Przybysze, Znaleźć, zobaczyć, pochować, Arystokraci w Nowej Rosji, Przerwany lot, Opuszczone miasto) przyniosły jej prestiżowe nagrody (Brązowy Lajkonik, Euroshorts, Grand Prix na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Padwie). W jej dorobku znalazły się też: serial dokumentalny Chicago (telewizja TVN) oraz Widok Krakowa - film o literackim obliczu miasta z poetą Adamem Zagajewskim w roli narratora. Za debiut fabularny Pręgi otrzymała w 2004 roku Złote Lwy na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni; film był w roku 2005 polskim kandydatem do Oscara. Kolejna produkcja - Senność została w 2008 roku nagrodzona Złotym Klakierem i otrzymała nagrody Festiwali Filmów Polskich w Seattle i Nowym Jorku. Zbliżenia z 2016 roku nagrodzono za muzykę i zdjęcia na Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Filmowej Prowincjonalia we Wrześni.
Równolegle z twórczością filmową z powodzeniem reżyseruje spektakle teatralne, m.in. w Teatrze Studio w Warszawie (Doktor Haust), Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie (Łucja szalona, Miłość i gniew), Teatrze Rozrywki w Chorzowie (Królewna Śnieżka i Siedmiu Krasnoludków, Oliver!, Pinokio. Il grande musical, Tootsie), Teatrze Polskim w Bielsku-Białej (Hotel Nowy Świat), Teatrze im. S. Wyspiańskiego w Katowicach (Wizyta Starszej Pani), Teatrze im. A. Mickiewicza w Częstochowie (Czyż nie dobija się koni?, Królowa Śniegu), Warszawskiej Operze Kameralnej (Orfeusz i Eurydyka), Collegium Nobilium w Warszawie (Biesiada u Hrabiny Kotłubaj).W Teatrze Rozrywki wyreżyserowała musicale: Oliver! L. Barta, Pinokio. Il grande musical P. Ronchettiego i S. Marconiego oraz Tootsie D. Yazbeka.
Laureatka Nagrody im. Ivo Galla za Spektakl Teatralny Sezonu, Dwukrotnie nominowana do Złotej Maski (Oliver!, Pinokio. Il grande musical) i Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury (za reżyserię opery Orfeusz i Eurydyka i Najlepszy Spektakl dla widowni dziecięcej Pinokio.Il grande musical).
W maju 2019 roku ukazała się jej powieść Nieobecność napisana we współpracy z pisarką Ewą Kopsik (Wydawnictwo Sonia Draga), w czerwcu 2021 roku Dziennik poetycki, a w roku 2022 zbiór opowiadań Diagnoza - oba wydane nakładem Wydawnictwa Austeria.
Ostatnio wyreżyserowała Sen nocy letniej Williama Szekspira w tłumaczeniu Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego w Teatrze Polskim we Wrocławiu.
Laureatka nagrody za Najlepszą reżyserię musicalową sezonu 2022/23 w Ogólnopolskim Plebiscycie Musicalowym 2022/23;Za spektakl Tootsie otrzymała nominację do nagrody artystycznej ZŁOTA MASKA 2023 w kategorii reżyseria.Foto: Arleta Lizoń
Studentka Akademii Muzycznej w Katowicach na wydziale wokalno-aktorskim w klasie dr Marty Brzezińskiej. Absolwentka Szkoły Muzycznej im. M. Karłowicza w Zakopanem w klasie skrzypiec mgr Urszuli Biedrawy.
KOCHANOWSKI. WSZYTKO O DISKOwydarzenie gościnneJan Kochanowski bez wątpienia dokonał w swej twórczości czegoś nowego. Jak nikt przed nim – językiem poezji wyraził swoje osobiste, bardzo prywatne uczucia. Cykl „Trenów” napisał po śmierci jego najmłodszej córeczki, Orszulki. „Treny” są zapisem rozpaczy, nie jest to jednak wyłącznie lament nad zmarłą córką, to raczej próba odnalezienia na nowo prawdy o życiu. Przy obecnej znajomości biografiiKochanowskiego, o przypuszczalnych przeobrażeniach konstrukcji Trenów, o kolejności aktów twórczych poety w pracy nad tym dziełem, trudno powiedzieć coś konkretnego. Ale czy na pewno? Droga dla wyobraźni pozostaje otwarta.Spektakl Kochanowski. Wszytko o disko w nowatorski sposób przedstawia twórczość klasyka, obejmuje „Fraszki”, „Pieśni”, oraz „Treny”. Biografia Kochanowskiego, ujęta zostaje w świat fantazji i muzyki disco, w którym porusza się na scenie czwórka młodych aktorów. Twórczość mistrza z Czarnolasu jest wcielona w narrację i dialogi a także we współczesne kompozycje muzyczne. Oprawa spektaklu sprawia, że poeta pozornie tak już odległy, wielki pan z brodą, może stać się nam bliski jak przyjaciel, Janek. A więc – zacznijmy wszystko od początku. Miło szaleć, kiedy czas po temu!CYTAT:- Śpisz, Janie? Czy cię żałość twoja zwykła piecze? Janie? - Janek...! Janek! - Baczę...! - Gramatykę łacińską powtórzymy sobie, odmieniaj mi słowo... Janek? - No baczę! - Odmieniaj mi słowo... Odmieniaj mi słowo... DISCO! Jan Kochanowski był pierwszym z tych, którzy stworzyli disko. Jak powszechnie wiadomo, w renesansie był to najbardziej popularny gatunek muzyczny. W polo-disko tekst właściwie nie jest wyśpiewywany, jest raczej wyjęczany, co zbliża przekaz piosenki do lamentu. Polo-disko nie ma dokąd wracać. Ta muzyka była, jest i będzie. Jan Kochanowski to disko, disko to Jan Kochanowski. dramaturgia: Patrycja Kowańskareżyseria: Anna Leśniak, muzyka: Magdalena Gajdzica, Szymon Lechowiczchoreografia: Anna Berek występują: Anna Berek, Paulina Nowicka, Marek Bula, Filip Wójcik