Zapraszamy na fragment próby do premierowego spektaklu Cabaret, reżyserowanego przez Jacka Bończyka. Będą Państwo mogli podglądnąć, jak pracuje zespół artystyczny tuż przed próbami generalnymi, poczuć atmosferę twórczą i zanurzyć się w świecie wyobraźni. To cenne doświadczenie można skonfrontować z realizacją popremierową spektaklu. Na pewno będą Państwo mile zaskoczeni!
Aktor, reżyser, autor sztuk dla dzieci i młodzieży. Absolwent Wydziału Aktorskiego PWSFTViT w Łodzi. W swoim dorobku ma ponad pięćdziesiąt ról teatralnych. W łódzkim Teatrze Nowym zagrał m.in. Gildensterna w Hamlecie W. Szekspira czy Żyda Rotszylda w Proroku Ilji T. Słobodzianka, w Teatrze Studyjnym m.in. Lina w Przedstawieniu pożegnalnym A. Müllera. W Teatrze Śląskim w Katowicach mogliśmy go podziwiać jako Hitlera w Mein Kampf G. Taboriego, Slupianka w Zdobyciu bieguna południowego Karga, a także w oryginalnym spektaklu Frank&Sztajn. Wyreżyserował kilkanaście przedstawień, m.in. Sakramencką ulewę Krzysztonia i Leśmianowy cmentarz (Teatr Nowy w Łodzi), Króla Maciusia I (Teatr im. Andersena w Lublinie), Królewicza i żebraka (Teatr im. Mickiewicza w Częstochowie). W latach 2005-2014 pełnił funkcję dyrektora naczelnego i artystycznego Teatru Dzieci Zagłębia w Będzinie, gdzie wystawił kilka znaczących pozycji dla dzieci i młodzieży (Kosmita Jędrzejewskiej-Wróbel, W brzuchu wilka Jarosza). Grał w wielu serialach, w tym jedną z głównych ról w Licencji na wychowanie. Jest laureatem ZŁOTEJ MASKI za spektakl Robinson Cruzoe w Teatrze Dzieci Zagłębia w Będzinie oraz wielu innych nagród. Odznaczony Brązowym Medalem "Zasłużony Kulturze Gloria Artis". W Teatrze Rozrywki grał Herr Schultza w musicalu Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba. Jest również Ekspertem w Arcydziele na śmietniku S. Sachsa (koprodukcja Teatru Rozrywki z Formacją Artystyczną KANDYD 2).Foto: Artur Wacławek
Absolwentka Policealnego Studium Aktorskiego im. A. Sewruka przy Teatrze im. S. Jaracza w Olsztynie (dyplom aktora dramatu – z wyróżnieniem) oraz Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (licencjat z filozofii). Ma w dorobku następujące role w Teatrze im. S. Jaracza w Olsztynie:– Ciocia Mabel w sztuce Zespół Śmierci i Tańca, czyli piosenki Tiger Lillies Sz. Jachimka,– Widmo Anastazji Nibek w spektaklu W małym dworku S. I. Witkiewicza,– Maggie w Tańcach w Ballybeg B. Friela,– Sara w sztuce Mój syn chodzi tylko trochę wolniej w reż. J. Kasprzykowskiego,– Kobieta Didaskalia w Trampkach w reż. V. Pankova.Zagrała Wiktorię w musicalu Art Factory M. Pawłowskiego w reż. J. Jędrusika (Teatr Rozrywki) oraz Kaśkę w spektaklu Serca dwa w nadziei, że… E. i S. Witomskich (Gliwicki Teatr Muzyczny Junior). Zagrała w serialach tv: Na Wspólnej oraz Klan. Brała udział w teledyskach zespołu HUNTER pt. Niewesołowski w reż. T. Valldala-Czarneckiego oraz Agnieszki Skryckiej Spadam w reż. O. Czyżykiewicz. Wystąpiła też w spocie miasta Olsztyn Warmińska Odyseja Kosmiczna w reż. P. Bałuty. Uczestniczyła w nagraniu słuchowiska w Radio Olsztyn pt. Niedzielniki w rez. M. Markiewicza i J. Wroniszewskiego. Zajmuje się też dubbingiem. Uczestniczyła w licznych warsztatach aktorskich, wokalnych i pantomimicznych, m.in. w: Master Class z Mają Komorowską, Seminarium Aktorskim w warszawskim Teatrze Współczesnym (Maciej Englert, Jurij Vasiljev, Borys Szyc, Janusz Sieniawski, Jarosław Tumidajski i Weronika Pelczyńska), warsztatach pantomimicznych z Agnieszką Kulińską (Wrocławski Teatr Pantomimy) i innych. Magdalena Wojtacha jest laureatką Nagrody dla Najlepszej Aktorki na 1. Ogólnopolskim Przeglądzie Dyplomów i Egzaminów Muzycznych „Przygrywka” w Toruniu (2016) za rolę Cioci Mabel w spektaklu Zespół Śmierci i Tańca, czyli piosenki Tiger Lillies.Od września 2019 r. była członkiem zespołu aktorskiego Teatru Rozrywki. Jej role:– Girlsa w musicalu Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba, – Kelnerka w musicalu Zakonnnica w przebraniu A. Menkena,– Aktorka w spektaklu Dzieła wszystkie Szekspira (w nieco skróconej formie) A. Longa, D. Singera i J. Winfielda,– Bombalurina w musicalu Koty A. L. Webbera.Wraz z Markiem Chudzińskim i Jakubem Wróblewskim wyreżyserowała spektakl Dzieła wszystkie Szekspira (w nieco skróconej formie) A. Longa, D. Singera i J. Winfielda.Od grudnia 2022 r. występuje w Teatrze Rozrywki gościnnie. W musicalu Koty A. L. Webbera pełni natomiast rolę asystenta reżysera. Foto: Artur Wacławek
Wirtuoz akordeonu, solista i kameralista. Absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach (z wyróżnieniem), dwukrotny stypendysta Ministra Kultury i Sztuki. Laureat wielu krajowych i międzynarodowych konkursów muzycznych (Klingenthall, Niemcy – I nagroda, Arenzano, Włochy – IV miejsce, Bardolino, Włochy – I nagroda i Grand Prix konkursu, Castelfidardo, Włochy – III miejsce); odbył wiele podróży koncertowych po Europie i USA.Od 1988 r. wraz z Jerzym Sieczką tworzy duet akordeonowy Acco-Duo. Jest muzykiem niebywale wszechstronnym. Jego repertuar obejmuje utwory od baroku do muzyki współczesnej, również muzykę rozrywkową. Nagrywa, promuje często dzieła awangardowe, dopełnił wielu prawykonań, również kompozycji jemu dedykowanych lub powstałych z jego inspiracji. Komponują dla niego m.in. Edward Bogusławski, Aleksander Lasoń, Sławomir Olszamowski, Wiesław Cienciała, Bogdan Dowlasz. Marek Andrysek jest wykładowcą w Akademii Muzycznej w Katowicach, pełni również funkcję wicedyrektora w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. w Chorzowie.W Teatrze Rozrywki brał udział w spektaklu Szkoła Bluesa oraz bierze udział w recitalu Elżbiety Okupskiej Hymn do miłości.
Jest absolwentką Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej oraz Studium Scenografii Akademii Sztuk Pięknych, również w Krakowie. Przez ponad dwadzieścia lat związana była z Teatrem im. J. Słowackiego w Krakowie. Współpracowała też z innymi krakowskimi scenami: Teatrem Starym, Ludowym i Bagatela oraz Teatrem Polskim w Warszawie, Teatrem Polskim we Wrocławiu i teatrami Gdańska, Opola, Rzeszowa i Torunia. Do jej najistotniejszych osiągnięć należą projekty scenograficzne i kostiumograficzne w takich spektaklach jak: Opowieści Lasku Wiedeńskiego, Niebezpieczne związki, Nie-Boska komedia, Czerwone nosy, Cyd, Trędowata, Moralność pani Dulskiej, Królowa Śniegu (wszystkie w reżyserii Włodzimierza Nurkowskiego), Juliusz Cezar, Żabusia, (reż. Jerzy Goliński), Pan Jowialski (reż. Kazimierz Dejmek), Kupiec wenecki (reż. Tadeusz Minc), Obóz wszystkich świętych (reż. Mikołaj Grabowski), Uzdrowiciel (reż. Katarzyna Deszcz), Dożywocie (reż. Tomasz Obara), Tango (reż. Krzysztof Orzechowski), O rozkoszy (reż. Maciej Wojtyszko).Za kostiumy do spektaklu Opowieści gargantuiczne w reż. Katarzyny Deszcz otrzymała nagrodę na Festiwalu Teatrów Ogródkowych w Warszawie, a za scenografię do Pana Jowialskiego (reż. Krzysztof Orzechowski) oraz Ślubu (reż. Elmo Nüganen) – nagrody na Ogólnopolskich Konfrontachach Teatralnych „Klasyka polska” w Opolu.Najnowsze realizacje Anny Sekuły to m.in.: Turek we Włoszech (reż. Włodzimierz Nurkowski, Opera Krakowska), Don Carlo (reż. Włodzimierz Nurkowski, Opera Nova w Bydgoszczy) oraz – w Operze Wrocławskiej – Kopciuszek (reż. Irina Brook), Pchła Szachrajka (reż. Anna Seniuk) oraz Kandyd (reż. Hanna Marasz).Z Jackiem Bończykiem współpracowała przy spektaklach: Obywatel oraz Czy to jest przyjaźń, czy to jest kochanie (Teatr im. W. Horzycy w Toruniu), Kot w butach oraz Nie dorosłem. Piosenki Stanisława Staszewskiego (Teatr Syrena w Warszawie).W Teatrze Rozrywki zaprojektowała kostiumy do musicalu familijnego Zorro J. Bończyka i Z. Krzywańskiego.foto: Piotr Kubic
Nasz region (i to tylko jego wschodnia część) stał się częścią II Rzeczypospolitej dopiero w roku 1922. Ale i to by się nie udało, gdyby nie ludzie, którzy zdołali skupić przy tej idei szerokie rzesze społeczne. Jedną z najważniejszych postaci był pierwszy marszałek Sejmu Śląskiego Konstanty Wolny – przyjaciel i najbliższy współpracownik Wojciecha Korfantego. Opowiemy o nim obrazem filmowym, fotografią, żywym wspomnieniem.
Monodram powstał w oparciu o biografię Wandy Wasilewskiej. Wanda postrzegana zazwyczaj stereotypowo jako zdrajczyni ojczyzny czy kochanka Stalina pojawia się 54 lata po swojej śmierci, by powiedzieć o uwikłaniach rodzinnych, o uwikłaniach w historię i z dystansu spojrzeć na losy współczesnej Polski.Spektakl jest próbą "uczłowieczenia" posągu i poddania w wątpliwość jednoznaczną ocenę postępowania Wandy Wasilewskiej. Dla pokolenia urodzonego po 1989 roku spektakl może być z kolei okazją do poznania tej postaci, która praktycznie nie pojawia się na lekcjach historii.
Magazyn wojennych rekonstrukcji - wspomnień tych, którzy ocaleli i chcą o wojnie mówić - zbiór dziecięcych historii. To pozornie zwykle historie i równie zwykłe dzieciaki, które wciąż się bawią, często się śmieją, marzą. Tylko pozornie - to dzieci wojny, jej wnuki i prawnuki. Dzieci, którym nozdrza wypełnia zapach prochu strzelniczego, a w uszach dźwięczą odgłosy wysadzanych w powietrze domów.
Niestety Fundacja Zarzewie nie będzie mogła prezentować swojego spektaklu w przeglądzie finałowym, ale zaplanowaliśmy na ten dzień wydarzenie towarzyszące: „Cicindela, czyli performowanie w piasku”wykład performatywny nawiązujący do dramaturgii spektaklu Fundacji Zarzewie „Witaj w moim domu. Medytacja o kobiecie z wydm”. Podczas spotkania opowiemy, w jaki sposób tworzyła się struktura działań ruchowych i jakie założenia artystyczne towarzyszyły adaptacji książki Kōbō Abe „Kobieta z wydm”. Przyjrzymy się, w jaki sposób wykreowana została postać tytułowej kobiety, czym jest specyficzny efekt medytacji oraz jakie wyzwania dla performera stawia tak skonstruowany ruch w teatrze.