fbpx

KAMIL BARON

Absolwent Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach na kierunku jazz i muzyka estradowa, o specjalności wokalistyka jazzowa. Ukończył również Międzywydziałowe Studium Pedagogiczne.

W latach 2009-2012 współpracował z Gliwickim Teatrem Muzycznym, w którym debiutował rolą Zeke'a Baylora w polskiej prapremierze High School Musical on Stage B. Louiselle’a.Zagrał również w Hair G. MacDermota, G. Ragniego i J.Rado.
 
W latach 2010-2019 roku był członkiem zespołu wokalnego Teatru Rozrywki. Brał udział w większości produkcji musicalowych. Śpiewał w koncertach rozrywkowych jako solista oraz członek zespołu wokalnego. Otrzymywał także od reżyserów zadania aktorskie. Role w Teatrze Rozrywki:
– Carmen Yola w Producentach M. Brooksa,
– Perczyk w Skrzypku na dachu J. Bocka, J. Steina i S. Harnicka,
– Melchior i Hanschen w Przebudzeniu wiosny S. Satera i D. Sheika
– Biały personel i Dzieci generała Franco w Położnicach szpitala św. Zofii P. Demirskiego,
– Żyd i Pustelnik w spektaklu Chryzostoma Bulwiecia podróż do Ciemnogrodu K. I. Gałczyńskiego,
– Brat i Strażnik w bajce Kot w butach J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,
– Jules / Bob Greenberg w spektaklu Niedziela w parku z Georgem S. Sondheima i J. Lapine'a,
– Herold, Student medycyny, Bób (Świta Elżbiety Benning) w musicalu Młody Frankenstein M. Brooksa i T. Meehana,
– Zapowiadacz, Widownia, Król i Królowa, Sroka w bajce Czarno na białym M. Guśniowskiej,
– Manfred w Bulwarze Zachodzącego Słońca A. L. Webbera,
– Bud w musicalu Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając F. Loessera,
– Tornado (koń Zorro) w musicalu familijnym Zorro J. Bończyka i Z. Krzywańskiego.

Od roku 2015 Kamil Baron współpracuje z Fundacją Jutropera przy projekcie operowym „Głos Wykluczonych”, w ramach którego zagrał role: Lizandra w Śnie nocy letniej W. Szekspira i H. Purcella, Żandarma w Historii innego Żołnierza K. Vonegutta i I. Strawińskiego (oba spektakle w ramach Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016) oraz Foola w Królu Learze W. Szekspira i G. Verdiego na deskach Opery Krakowskiej (wszystkie w reżyserii Michała Znanieckiego). 

Od września 2019 r. występuje w Teatrze Rozrywki gościnnie.

Foto: Tomasz Zakrzewski