fbpx

GRZEGORZ POLICIŃSKI

Grafik-scenograf, absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Pracę zawodową rozpoczynał jako scenograf w Telewizji Polskiej w Warszawie i Krakowie, gdzie specjalizował się w telewizyjnych programach muzycznych. Zrealizował w TVP oprawę scenograficzną do niezliczonej ilości wielkich widowisk muzycznych i koncertowych zespołów polskich oraz zagranicznych, m.in.: Krzysztofa Pendereckiego, Wojciecha Kilara, Jerzego Maksymiuka, Montserrat Caballe, Berliner Philharmoniker Orchestry, Barbary Hendrix, Marrilion, Fisha, Petera Gabriela, Buena Vista Social Club, Lionela Richie, Shakin’ Stevensa, zespołów: De Mono, Republika i Bajm, Kazika, Edyty Górniak, Justyny Steczkowskiej i wielu innych.

Zrezygnował z pracy w TVP i założył firmę projektującą i produkującą dekoracje, co zaowocowało współpracą z wieloma teatrami w Polsce oraz za granicą.

Zaprojektował scenografie do największych musicali oraz przedstawień dramatycznych. Był również scenografem w kilku produkcjach filmowych (m.in. w Los Chłopakos w reż. Gerwazego Reguły, Metanoja w reż. Radosława Markiewicza oraz Hi Way w reż. Jacka Borusińskiego).

W jego dorobku teatralnym znajdują się takie tytuły, jak:

Hair G. MacDermota, Sen nocy letniej W. Kościelniaka oraz P. Dziubka (Teatr Muzyczny w Gdyni),
Opera za trzy grosze B. Brechta i K. Weilla, Gorączka, Mandarynki i pomarańcze, Kaj i Gerda. Baśń o Królowej Śniegu, West Side Story L. Bernsteina, Galeria i Scat, czyli od pucybuta do milionera, Śmierdź w górach K. Imieli i C. Studniaka oraz My Fair Lady F. Loewego (Teatr Capitol we Wrocławiu),
Allo! Allo! D. Crofta i J. Lloyda, Singielka J. Bończyka, Amadeusz P. Shaffera, Zorba J. Kandera (Teatr Polski w Bielsku-Białej),
Sen nocy letniej L. Możdżera (Teatr Nowy w Poznaniu),
Obywatel. Historia z piosenkami Republiki J. Bończyka, Kaleka z Inishmaan M. McDonagha oraz Kot w butach J. Bończyka i Z. Krzywańskiego (Teatr im. W. Horzycy w Toruniu),
Les Misérables C. M. Schönberga, Adonis ma gościa F. Apkego, Aladyn, Jr. A. Menkena, Proces. Spektakl muzyczny F. Kafki (Teatr muzyczny ROMA w Warszawie)
Zorro Z. Krzywańskiego, Jesus Christ Superstar A. L. Webbera i T. Rice’a (Teatr Muzyczny w Łodzi),
Rent J. Larsona (Teatr Rampa na Targówku w Warszawie),
Życie – trzy wersje Y. Rezy (Teatr im. A. Mickiewicza w Częstochowie,
Młynarski obowiązkowo! W. Młynarskiego (Teatr 6. piętro w Warszawie),
Rodzina Adamsów A. Lippy (Gliwicki Teatr Muzyczny, Teatr Syrena w Warszawie),
Nie dorosłem, czyli piosenki taty Kazika S. Staszewskiego (Teatr im. S. Jaracza w Olsztynie),
Pięć ostatnich lat J. R. Browna (Teatr Muzyczny ROMA w Warszawie),
Święto wiosny. Krzesany M. Graham i H. Konwińskiego (Teatr Wielki w Łodzi),
Zakonnica w przebraniu A. Mankena (Teatr Muzyczny w Poznaniu).

Współpracuje również z:
The Israel Opera w Tel Avivie, Trondheim Symfoniorkester/Musikkteater, Teatr Miusicalnoy Komedii w Petersburgu i in.

W Teatrze Rozrywki stworzył scenografię do spektakli:
Jesus Christ Superstar A. L. Webbera i T. Rice’a,
O co biega? P. Kinga,
SPIN – musical D. Pashleya,
Kot w butach J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,
Młody Frankenstein M. Brooksa i T. Meehana,
Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając F. Loessera,
– Zorro J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,

Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba (również reżyseria światła),
– Koty A. L. Webbera (również reżyseria światła),
– Tootsie D. Yazbeka
oraz wielu koncertów sylwestrowych.

Nominowany do Nagrody Artystycznej ZŁOTA MASKA 2015 za scenografię do spektaklu Kot w butach w Teatrze Rozrywki.W roku 2017 otrzymał ZŁOTĄ MASKĘ za scenografię do musicalu Młody Frankenstein M. Brooksa, również w Teatrze Rozrywki.

Foto: Artur Wacławek