SZKOŁA TEATRU
Projekt edukacyjny adresowany do uczniów szkół ponadpodstawowych. Podczas zajęć, odbywających się w przestrzeni Małej Sceny Teatru Rozrywki, staramy się przybliżyć uczestnikom LEKCJI TEATRALNYCH tajniki języka scenicznego. Chcemy pokazać teatr, jako SUMĘ SZTUK, sztukę zespołową, miejsce spotkania i dialogu.
Program lekcji teatralnych SZKOŁY TEATRU opracowany został przez teoretyków i praktyków teatru, przy współpracy z Centrum Sztuki Filmowej. Zajęcia edukacyjne dla młodzieży mają charakter otwarty, interaktywny. Poprzez zderzenie różnych form prezentacji: pokazów, projekcji, fragmentów spektakli, oraz poglądów, opinii, teorii i praktyk teatralnych, pragniemy młodym widzom zaprezentować bogactwo form współczesnego teatru.
Lekcja 6 dźwięk – rytm – muzyka
wariacje na aktora, widza i scenę
Lekcja 6 opowiada o roli dźwięku, rytmu i muzyki w przedstawieniu teatralnym.
Próbujemy przybliżyć w niej złożone zjawisko muzyczności teatru oraz pokazać dźwiękowe bogactwo tej sztuki. Wyjaśniamy, jak różne funkcje pełnią w spektaklu dźwięki i rytm, jak muzyka buduje znaczenia scenicznych wydarzeń oraz jak kształtuje emocje i przeżycia widza. Przybliżamy uczniom tajniki pracy kompozytora oraz jego współpracy z innymi twórcami teatralnych przedstawień.
Do rozmowy, prezentowanej na ekranie, zaprosiliśmy kompozytorów muzyki teatralnej: Agatę Zubel, Krzesimira Dębskiego, Jana Suświłłę i Jerzego Satanowskiego oraz reżysera spektakli muzycznych, Wojciecha Kościelniaka.
Lekcja 6, podobnie jak poprzednie części SZKOŁY TEATRU, ma charakter interaktywny. Jej uczestnicy, wraz z aktorami współtworzą dźwiękową partyturę przedstawienia.
pomysł:
Ewa Dąbek-Derda
reżyseria:
Ewa Dąbek-Derda
Krzysztof Włosiński
występują:
Kamil Franczak (gościnnie)
Hubert Waljewski (gościnnie)
UWAGA! Wydarzenie niedostępne.
Rezerwacja biletów na Lekcje SZKOŁY TEATRU
BIURO PROMOCJI I OBSŁUGI WIDZÓW
tel. +48 32 346 19 31 do 33 | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.